A sikeres webáruház 5 alapppillére

Az online kereskedelem eredményessége nem csupán a „kosárba” és a „fizetés” gombok jelenlétén múlik. Webáruházadnak az eladáshoz (a SIKERES eladáshoz) nem elég egy jól hangzó URL cím mögé besorakoznia. Komoly stratégia mentén, személyre és vállalkozásra szabott marketinges elemekkel és egy bombasztikus arculattal kell a neten szörfölő népesség apraját-nagyját meggyőznie.

Egy több sebből vérző online bolt egy jól irányzott atombombával ér fel. Az atombomba pedig – filmes élményekből merítkezve - mindent elpusztít maga körül – beleértve a vásárlókedvet, a pénzt, és egyáltalán: kinek adjunk el, ha egy rakéta totálisan megsemmisíti a piaci közegünket? Ekkor már az autós GPS-ünk „ÚJRATERVEZÉS” c. monológja is nehézkesen valósítható meg, kivéve, ha egy jó webes csapattal veszed kezedbe az irányítást.

1. Nincs üzlet „csalogató” kirakat nélkül!

Vizuális anyagok nélkül fizikai és online boltod csak egy láb nélküli szék. Felesleges is vele bármihez is kezdeni. Az óriás méretű, pixeles, „netről lelopott”, vízjeles képek nem azt a minőséget fogják közvetíteni, amire te is vágysz. Az egy dolog, hogy megpróbálsz minőségi, saját galériával dolgozni, de ha már veszed a fáradtságot és költesz erre, akkor bizony a „tudatos designolás” itt még nem ér véget. A designt, mint jelenséget komplexen kell kezelni. A webáruház szerkezeti felépítéséhez tartozó összes szempont fókuszált figyelmet követel. A betűszín, betűméret, szövegtördelés, a blokkok dinamikája mind-mind fontosak az online boltod marketingje és sikeressége miatt.

Belőled egyébként milyen érzéseket váltana ki, ha beslattyognál kedvenc márkád üzletébe és por, kesze-kuszaság, nemtörődömség és egy betört, vizuálisan is ingerszegény kirakat fogadna? Elmenne a kedved a pénzköltéstől, igaz? Nos… online berkeken belül a „silány arculati minőség” ugyanilyen eredményre vezetne.

2. Gondolkozz a vásárlóid fejével!

Mutasd meg és emeld ki, ami nyilvánvaló, és amit vásárlói oldalról te is díjaznál. Ugye szeretsz akciósan vásárolni? Jó érzéssel tölt el, ha első kézből értesülsz akár a szezonális, új termékekről? Elmélyíti a lojalitásodat, ha kedvenc üzleteid hűségprogrammal vagy kedvezménnyel honorálják az évek óta tartó töretlen lelkesedésedet? A webáruházadba különböző platformok szállítják a kattintókat, ÁM ne feledd, hogy ők – az érkezés pillanatában – még csak látogatók. Vásárlásra kell őket ösztönözni – ezt pedig csak akkor tudod, ha nem profit, hanem VÁSÁRLÓI oldalról közelíted meg a dolgokat.

3. Termék, kép, szöveg – de kell egy kis plusz is!



Megvan a klasszikus felállás, igaz? Termék, kép, szöveg, „kosárba” gomb. Szerinted ebben az ingergazdag világban ez kit mozgat meg? Tök sablonos, abszolút nem profi, olyan, mintha szavak nélkül ez a párbeszéd zajlana le:

Jó napot kívánok! Kinéztem egy tv-t, de láttam, hogy nincs készleten. Lesz valamikor?

Üdvözlöm, fogalmam sincs. Lehet, hogy igen – lehet, hogy nem. Ha van kedve, akkor nézzen vissza később, ha nincs, akkor keresse máshol.

VAGY

Jó napot, 100 db vezeték nélküli hangszórót szeretnék vásárolni.

Jó napot! Adja a pénz, azt menjen!

Teljesen mindegy, hogy kis tételű, kis összegű, nagy mennyiségű vagy nagyobb árkategóriájú vásárlásról beszélünk, a VÁSÁRLÁS NÉLKÜL TÁVOZÓ LÁTOGATÓ (teljesen mindegy, hogy milyen kontextusban) de nagyon tud fájni.

Beszélgess és győzz meg extrákkal! Raktárkészlet, népszerű termékek, termékajánlás modul, keresési opció, változatos fizetési lehetőségek (pl: PayPal), mennyiségi kedvezmények. Ne legyél „egy a sokból” és színesítsd a termékoldalad használható, egyedi pluszokkal.

4. Csak frissen és üdén!

Az online kereskedelem nem holmi „megúszós történet”.

Nem elég az, hogy a termékkínálatot induláskor feltöltöd, aztán legközelebb majd csak 5 év múlva kukkantasz rá!

Nem elég, ha csak egy jól csengő szövegrészben harangozod be a „folyamatosan frissülő termékkínálatot”, de a gyakorlatban erre már nem szentelsz kellő figyelmet!

Nem elég a termék melletti leírásokra egyszer áldásodat adni – egy megváltozott paraméterrel vagy adott esetben konfigurációval a termékleírást is frissítened kell!

Ha a termékleírásoknak nem lenne létjogosultságuk, akkor bőven elég lenne egy 1800-as évekből lementett ósdi szöveggel elkápráztatnod a vásárlóidat. De jó hír, hogy szerencsére van. A vásárlók és a látogatók kíváncsiak a megvásárolni kívánt termék paramétereire, pontos leírására így nem linkeskedhetsz a témában. Találják meg nálad AZT A PLUSZ INFÓT, amire szükségük van. LEGYÉL TE az első gondolatuk, ha egy termékkel kapcsolatban merül fel kérdésük. LEGYÉL TE a mindent is tudó, megbízható helyük, ahol nem csak vásárolni, de informálódni is szeretnek.

5. Átlátható kosárfolyamatra éhezve!

A túl bonyolult megoldási technikák nemes egyszerűséggel megölik az eladást. Gyors, kényelmes, mindenféle macera nélküli, mobilról is biztonsággal működő és abszolválható rendszerre vágynak az emberek. Nem akarnak regisztrálni, fiókot összekapcsolni, e-mailt megerősíteni, átirányított oldalról átkattintgatni… a cél a vásárlás és a pénzköltés. A webáruház megfelelő dinamikájának kialakítása és ezáltal a kosárfolyamat „szimpatikussá tétele”, maga a VÁSÁRLÁSBA TERELÉS, egy ügyes és megbízható fejlesztő csapatért kiált!

Ha a célod nem csak egy webáruház, hanem kompletten egy MARKETINGES ELEMEKKEL MEGTŰZDELT KONKURENCIA-GYILKOS online kereskedelmi hely, akkor ajánlatainkat egy kattintás után meg is ismerheted! Bevonunk, kitaláljuk, megvalósítjuk és sikerre visszük! Akarjuk, hogy neked jó legyen – a következő lépés csak rajtad múlik!