Miért számít a weboldal betöltési sebessége?

A mai kor emberében – szinte kivétel nélkül – magas fokozaton ég a versenyszellem. Hova tovább a világ is ezt a hozzáállást támogatja – hiszen, ha jobban belegondolsz, manapság már mindent számokban mérünk. Elsők akarunk lenni, a leggyorsabbak, a legegyedibbek, valaminek abszolút az éllovasai… amivel alapvetően semmi gond nincsen, mert ez egyébként is nagy százalékban csak hozzáállás kérdése.

Michael Schumacher nevét valószínűleg nem kell senkinek se bemutatnunk. Német nemzetiségű autóversenyző, hétszeres Formula 1-es világbajnok – a sportág minden idők egyik legeredményesebb és legtöbbet emlegetett pilótája. Autóvezetési technikája és GYORSASÁGA szinte ellehetetlenítette versenytársai mindennapjait. Állhatott vele szemben bármilyen autó, bármilyen pilóta, gördülhetett elé bármilyen akadály, SEBESSÉGÉT és FANTASZTIKUS EREDMÉNYEIT a mai napig fennkölt mítoszok és történetek övezik.

De hogy miért is beszélünk neked Michael Schumacherről, amikor egyébként egy teljesen más témájú blog cikkre kattintottál? A válasz rendkívül egyszerű. Éppen úgy, ahogy a német legenda a gyorsaságával példaképpé vált, úgy fogsz TE IS a netes világ abszolút Nr.1. „sebesség királyává” válni.

Mindenek előtt, engedj meg nekünk egy kérdést: Szerinted miért van egyre nagyobb létjogosultsága a weboldalaknak, webáruházaknak?

Mert az embereknek nincs idejük fizikai értelemben vett boltokba járkálni információért. Vásárolni is lényegesen egyszerűbb már egy webáruházból vagy egy applikáción keresztül. Nincsen sor, átlátható a kínálat, nem kell cipekedni – kész kánaán ez egy olyan világban, ahol az embereknek egyszerűen nincsen idejük semmire. Na, már most, az internetet használók népes közössége idő spórolás reményében érkezik a weboldaladra, így szolgáltatóként kötelességed figyelembe venni az igényeiket. Ha gyorsan akarják letudni a vásárlást, akkor extra gyorsaságú oldalsebességgel kell őket elkápráztatnod. De egyébként is… kinek van ideje arra, hogy hosszú-hosszú másodpercekig csak egy betöltési oldalt bámuljon? Senkinek. Ráadásul rendkívül kellemetlen szituáció ez mindkét félnek. Nem csak látogatói, de üzemeltető oldalról is.

Ha nem vagy gyors…

- elpártolnak tőled a látogatóid…
- rossz felhasználó élményben részesíted a kattintóidat…
- kiszúrsz magaddal…
- gallyra vághatod a konverziót...
Szerencsére a modern weboldalkészítés egyszerűen megköveteli és a jobb szakemberek már alaphangon meg is valósítják neked azt, hogy weboldalad ne csak esztétikus, hanem villámgyors is legyen.

Ha gyors vagy, akkor a jutalmad…

- elégedett látogatók,
- jobb Google rangsorolás (hiszen a gyorsaság jótékonyan hat a keresőoptimalizálásra is)
- kattintókból „előléptetett” törzsvásárlók,
- rendszeres, egyre növekvő bevétel
- vezető piaci szerep…
Most legyél őszinte! Te maximum hány percet/másodpercet vagy képes várni arra, hogy az általad felkeresett weboldal betöltődjön? Nem sokat, igaz?

Nos, A SZÁM, ami megmutatja neked azt, hogy látogatóid mennyit képesek rád várni… kapaszkodj meg: nagyjából 3-4 másodperc. Jól látod. Ennyi idő alatt bizony Usain Bolt sem volt képes soha lefutni a 100 méteres síkfutás távját.

TIPP: Ha ég benned a vágy, hogy most azonnal leteszteld weboldalad betöltődési sebességét, akkor ajánljuk figyelmedbe a Google egyik „al-URL-jét”: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

[A weboldalak jelentős százaléka egyébként még mindig hosszú-hosszú másodpercekig töltődik. Nem ritka a 10 másodperces „részidő” sem! Ha bővebben is érdekel, hogy például a versenytársaid hogyan szerepelnek ilyen tekintetben, akkor kapj elő egy stopperórát! Nagyon egyszerű és puritán megoldásnak tűnik, de a lényeget kíméletlenül megmutatja! Megdöbbentő eredményeket fogsz kapni, ezt már látatlanban is garantáljuk.]

Hogy még tovább fokozzuk a hangulatot, csak egy plusz információ erejéig azt is megsúgjuk, hogy a Google Ads is jobban szereti azokat a weboldalakat, amelyek gyorsabbak a társaiknál. A hirdetési felület esetében sokszor nem kevés pénz forog kockán, úgyhogy a gyors oldalbetöltődés ebben az esetben is aranyat ér. Ha már veszed a fáradtságot és hirdetést futtatsz egy termékedre vagy szolgáltatásodra, akkor ne azon kelljen már elbuknod, hogy lassú csigaként jelenik meg a landing oldalad a vásárlóid számára! Egy profi bizony erre is kínosan ügyeljen!

Mindent összevetve tehát: hiába a szép webdesign, hiába a tűpontosan megtervezett és kialakított webstratégia, kukába dobhatod a hírlevél modult és a verejtékkel megálmodott kuponrendszered – ha lassú a weboldalad. A reszponzív megjelenés, az egyedi animációk és a fantasztikus logód sem fogja tudni elnyomni az oldallátogatódban azt a csalódottságot, amit akkor fog érezni, ha VÁRNIA KELL!

Ha weboldal vagy webáruház tulajdonos vagy, akkor igenis ügyelj a sebességre! A gyorsaság és a megjelenés optimalizálását jobb is, ha azonnal kiadod feladatba a fejlesztődnek.

- Szelektáljátok a weboldalad admin felületén lévő média-fájlokat!
- Kerüljétek a bődületes méretű képfájlokat a webdesign során!
- Használjatok modern képformátumokat!
- Amit csak tudtok: kicsinyítsetek és tömörítsetek!
- Engedélyezzétek a gyorsítótárazást!
- Válasszatok olyan szervert, ami biztosítani tudja számotokra a gyorsaságbeli célokat!

A sebesség hatástöbbszörözve lendíti fel vállalkozásod online szereplését! Schumacher a F1-ben készítette ki versenytársait elképesztő számaival, te pedig törekedj arra, hogy vállalkozásod ONLINE körözzön le mindenkit félelmetes betöltési sebességével!

…. mert ha gyors vagy, egyeduralkodóvá válhatsz!
…. mert ha gyors vagy, elképesztő profitot termelhetsz! Nekünk elhiheted!